Zdrowe podejście do Świąt Bożego Narodzenia

0
1134

Aby Święta Bożego Narodzenia nie kojarzyły się dolegliwościami, wywołanymi przez zbyt dużą ilość jedzenia, zachowaj zdrowy rozsądek. Podpowiadamy jakie nawyki stosować i co robić, by w święta czuć się zdrowo oraz nie nabrać dodatkowych kilogramów.

Dieta na święta – najlepsze sposoby

Staraj się nie jeść zbyt dużo w święta – wiemy, że jest to niezwykle trudne, kiedy kusi Cię widok apetycznych, domowych potraw, które przygotowano specjalnie na Święta Bożego Narodzenia. Pomyśl, że esencją świąt nie jest tylko jedzenie, ale spotkania z rodziną i bliskimi. Postaw na relacje, bliskość i powiedz raz na zawsze „nie” świątecznemu obżarstwu. Aby utrzymać dobrą dietę podczas Świąt przestrzegaj zasady 5 posiłków dziennie. Nie możesz sobie pozwolić na całodzienne głodówki, po to by wieczorem zjeść bardzo dużo na raz. Każdy posiłek zacznij od szklanki wody i nakładaj jednorazowo na talerz tyle jedzenia, ile chcesz finalnie zjeść. To działa psychologicznie i sprawi, że zjesz mniej. Najgorsze jest dokładnie jedzenia i „podjadanie”. Warto wspomagać dietę owocami takimi jak pomarańcze, grejpfruty, mandarynki, które dostarczą Ci wielu witamin oraz składników mineralnych. To one ułatwią Ci trawienie po całodziennym jedzeniu świątecznym. Dobre nawyki żywieniowe to nie jedzenie na 2-3 godziny przed snem. Tej zasady nie możesz złamać także w Święta – zarówno przed pasterką, jak i podczas dni świątecznych.

Warto zadbać o to, by na stole wigilijnym znalazły się niskokaloryczne warzywa, które dostarczą Ci zdrowej porcji diety. Jeśli chcesz spróbować wszystkich potraw na wigilii, to próbuj ich trochu, nie przesadzając z ilością. Na wigilię statystycznie spożywamy 3000-6000 kalorii, co jest sporym przekroczeniem dziennej normy jedzenia. Możesz jeść tylko potrawy wigilijne, darując sobie takie dania, które jadasz na co dzień – taka strategia pomoże Ci utrzymać dobrą linię. Pomiędzy posiłkami nie zapominaj o wodzie mineralnej niegazowanej, która jest niezwykle zdrowa. Możesz wspomagać swój organizm świątecznymi napojami takimi jak – kompot z suszonych śliwek z małą ilością cukru (pij go z owocami) oraz tradycyjnymi napojami – jak czerwona herbata, mięta, melisa.

Pamiętaj o zdrowej aktywności w Święta

Po świątecznym biesiadowaniu – niezbędny jest ruch i odrobina sportu. Po wigilii oraz w święta wyjdź z dzieckiem na sanki, na długi spacer czy też łyżwy lub narty biegowe. Pomoże to całej rodzinie spalić zbędne kilogramy oraz umili Wam świąteczny, magiczny czas.

 

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here