Jak dbać o zdrowie w okresie Świątecznym?

0
1042

Przedstawiamy kilka złotych rad, które pomogą Ci czuć się zdrowo podczas Świąt.

Wyeliminuj stres

Staraj się unikać stresu. Choć wizja wspólnych chwil przy rodzinnym stole jest budująca i napawa optymizmem to jednak przygotowania świąteczne często wiążą się ze stresem. Stanie w kolejkach po prezenty, przygotowania potraw wigilijnych, przeziębione dzieci czy też nawał pracy – te czynniki wpływają na stres i negatywne samopoczucie. Przygotuj się na stres, co pozwoli Ci go kontrolować. Jeśli masz dość widoku niekończących się kolejek w sklepach zrób zakupy świąteczne przez Internet, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pozwoli pozbyć się nerwów. Przygotuj listę świątecznych zadań oraz  zakupów, co sprawi, że będziesz mieć nad wszystkim kontrolę. Po wykonaniu danej pozycji z listy, odhacz ją, da Ci to wrażenie, że już dużo zrobiłeś i że coraz bliżej do mety.

Postaw na aktywność między posiłkami 

Poza świąteczną gorączką zima zapewnia jeszcze inne aktywności, które pozwolą Ci odpocząć i nabrać pozytywnej energii. Uprawiaj sporty zimowe – zabierz dziecko na sanki, narty biegowe czy łyżwy. Idealną aktywnością z dzieckiem do 2 lat jest lepienie bałwana na świeżym powietrzu – zapewni to zabawę i zdrowie. Jeśli dziecko ma powyżej 3 lat możesz próbować je uczyć jazdy na nartach, co będzie idealnym sposobem na spędzenie aktywnie czasu całą rodziną. Zadbaj o regularne spacery, szczególnie w przerwach od obfitych, świątecznych posiłków. Powinieneś też znaleźć czas na inne aktywności typu gry zespołowe, fitness. Nie można zaniedbywać ćwiczeń fizycznych w okresie świątecznym, ponieważ możesz złapać zbędne kilogramy.

Pamiętaj, że w okresie świąt powinieneś trzymać dietę. Nie możesz sobie folgować, ponieważ może to się skończyć dolegliwościami żołądka, zgagą, nadkwaśnością oraz biegunką. Nie możesz sobie pozwolić też na tycie. Jedz pomału, delektuj się małymi porcjami i poznawaj nowe smaki, zamiast bić rekordy w ilości zjedzonych, świątecznych potraw. To pozwoli Ci się czuć dobrze, zapomnieć o dolegliwościach wynikających z obżarstwa oraz zachować zdrową sylwetkę, która z pewnością przyda Ci się podczas balu sylwestrowego. Nie przesadzaj z alkoholem – postaw na mniejsze toasty, przy których wypijesz za zdrowie najbliższych. Nadmiar alkoholu negatywnie odbije się na Twoim zdrowiu.

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here