Czosnek – prozdrowotny składnik wzmacniający odporność

0
895

Ma właściwości bakteriobójcze, przeciwgrzybiczne, przeciwnowotworowe czy kontrolujące poziom cholesterolu. Jest mały i niepozorny, ale potrafi postawić na nogi przy przeziębieniu i grypie. Przedstawiamy czosnek – prozdrowotny składnik, który powinieneś mieć zawsze pod ręką. 

Zdrowotne właściwości czosnku

Czosnek posiada szereg właściwości, które mają zbawienny wpływ na zdrowie. Mały ząbek czosnku składa się z wody i węglowodanów, ale źródłem jego cudownych właściwości są m.in. olejki eteryczne, organiczne związki siarkowe – czyli alliina i skordynina A i B. Zdrowotne właściwości pojawiają się za sprawą przejścia alliiny w allicynę, która pojawia się po zmiażdżeniu czosnku. Ciekawostkę stanowi fakt, że działanie allicyny jest tak silne, że potrafi ona zniszczyć kolonię bakterii w warunkach in vitro w zaledwie 3 minuty. Czosnek jest bogaty w witaminy z grupy B, witaminę C, potas, żelazo i magnez. Jest on naturalnym antyoksydantem oraz ma właściwości przeciwzapalne i przeciwwirusowe, dlatego świetnie sprawdza się podczas przeziębień czy infekcji. Jeśli dopadnie Cię katar czy pierwsze objawy grypy, wypij gorące mleko z dodatkiem miodu i czosnku, a dolegliwości ustąpią.

Ten cudowny, naturalny składnik posiada duże stężenie siarki, flawonoidów oraz selenu. Flawonoidy cechują się tym, że posiadają właściwości przeciwutleniające oraz przeciwzapalne. Mało kto wie, że czosnek nie tylko wspomaga leczenie przeziębień, ale może być silnym orężem w walce z rakiem za sprawą właściwości, które zapobiegają uszkodzeniu komórek. Zawarta w nim allicyna, główne źródło jego zdrowotnej mocy, odznacza się właściwościami antybiotykowymi i przeciwgrzybicznymi.

Aby poznać esencję jego właściwości należy jeść go na surowo, ponieważ ma on wówczas największą zawartość allicyny. Jedynym minusem spożywania czosnku w tej formie jest specyficzny smak w ustach, jaki pozostawia.

Dieta w Twoim domu z czosnkiem w tle

Czosnek powinien znaleźć się na stałe w naszym jesiennym-zimowym menu, za sprawą swoich antyoksydacyjnych właściwości. Możesz go dodawać do mięs i ryb oraz na surowo do sałatek – wówczas ma on największe właściwości zdrowotne, a do tego podkreśla w świetny sposób smak dań.

Jego działanie bakteriobójcze, przeciwgrzybiczne, przeciwnowotworowe czy kontrolujące poziom cholesterolu pozwoli Ci na domową profilaktykę.

W okresie jesienno-zimowym, kiedy jesteśmy narażeni na infekcje i przeziębienia, stosowanie czosnku w codziennej diecie sprawi, że uchroni Cię przed negatywnymi skutkami przeziębień i grypy, dlatego warto go mieć zawsze pod ręką.

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here