Jak wzmocnić układ immunologiczny na zimę?

0
1059

Idealnym wzmocnieniem układu immunologicznego na zimę będą rośliny takie jak żeń-szeń oraz naturalne składniki – np. imbir, czosnek czy miód. Dowiedz się po jakie naturalne produkty sięgać, by poprawić działanie układu immunologicznego na zimę. 

Rośliny mają zbawienny wpływ na odporność – sprawdź ich działanie już dziś!

Szukając roślin o dobroczynnym działaniu na odporność, nie musisz zaglądać do zielnika, by wiedzieć, że pokrzywa, mniszek oraz lukrecja mają pozytywne działanie na układ immunologiczny. Poczet prozdrowotnych roślin zamyka żeń-szeń, aloes oraz jeżówka. Sięgając po jeżówkę purpurową poprawimy swoją odporność, jednak wykorzystuje się ją tylko do wyciągów, nie stosuje jej się jako dodatek do dań.

Poznaj naturalne składniki, które wzmocnią odporność w okresie przeziębień

Sezon infekcji powinien wymusić stosowanie suplementów czy produktów z apteki o sprawdzonym działaniu. Zalecamy jednak stosowanie profilaktyki z udziałem takich składników jak: czosnek, imbir i miód. Czosnek jest bogaty w selen, alliacynę, witaminy oraz odznacza się działaniem przeciwbakteryjnym. Cudowne działanie imbiru jest możliwe dzięki olejkowi eterycznemu, gingerolowi i szogaolowi, które nadają mu działanie przeciwzapalne. Z kolei miód jest bogactwem witamin, kwasów organicznych, aminokwasów oraz enzymów. Cechuje go działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Regularne stosowanie miodu przyczynia się do podwyższenia odporności.

Witamina C jako filar wzmocnienia układu immunologicznego

Aby Twój układ immunologiczny był wystarczająco mocny, by radzić sobie z infekcjami w okresie jesienno-zimowym, musisz go zaopatrywać w witaminę C. W okresie obniżonej odporności powinieneś spożywać ok. 140 mg witaminy, dlatego by dostarczyć organizmowi taką ilość powinniśmy zjeść 10 dag czarnej porzeczki świeżej lub mrożonej, 30 dag kiwi, 30 dag cytryn, 45 dag mandarynek, 10 dag papryki czerwonej, 15 dag jarmużu lub 7 dag natki pietruszki. Witamina C łatwo ucieka z organizmu, dlatego powinniśmy jeść wyżej wspomniane produkty kilka razy dziennie.

 

 

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here