Jak się rozgrzać, kiedy przemarzliśmy?

0
1119

Okres jesienno-zimowy naraża nas na przemarznięcia – podczas spaceru do pracy czy odśnieżania na mrozie. Przedstawiamy parę sposobów na rozgrzanie organizmu, które pomogą Wam się rozgrzać w bezpieczny i zdrowy sposób. 

Kąpiele

Pierwszym sposobem na rozgrzanie jest gorąca kąpiel. Możesz zrobić kąpiel w wannie w temperaturze ciała z dodatkiem olejków – np. cytrynowego lub pomarańczowego i tak relaksować się do 10 minut. Doskonały pomysł to kąpiel wzbogacona rozgrzewającym wywarem. Wystarczy, że do garnka z  zimną wodą dodasz 10 goździków, łyżkę cynamonu oraz skórkę z połowy pomarańczy. Gotuj go przez dwadzieścia minut i dodaj go do wody w wannie. Zapewni Ci relaksującą kąpiel o właściwościach rozgrzewających. Kąpiel w kabinie prysznicowej powinna się odbywać na zasadzie delikatnego polewania kolejnych partii ciała letnią wodą. Po paru minutach dopiero można zwiększyć jej temperaturę – unikniemy wówczas szoku termicznego.

Rozgrzewające herbatki

Napij się herbatki lub naparu ziołowego. Warto pić czarną herbatę z dodatkiem świeżych malin i suszonych owoców jak żurawina, które mają właściwości rozgrzewające. Zioła rekomendowane do picia, kiedy chcemy się ogrzać to tymianek, czarny bez oraz kwiat lipy. Warto zdecydować się na imbirowe szaleństwo – ten składnik pomoże Ci rozgrzać organizm oraz pobudzić krążenie. Wystarczy, że parę kawałków imbiru zalejesz wrzątkiem, przyrządzając na jego bazie prozdrowotną herbatę.

Inhalacje

Warto stosować inhalacje na bazie olejków eterycznych. Możesz dodać olejki eteryczne do kominka aromaterapeutycznego, skropić nimi poduszkę przed snem lub nasączyć nimi chusteczkę, którą używasz do dmuchania nosa. Innym sprawdzonym sposobem idealnym podczas infekcji górnych dróg oddechowych jest wdychanie ich po wlaniu do miski z gorącą wodą. Inhalacje można stosować bez ograniczeń.

Sauna

Sauna to same korzyści dla zdrowia – działa korzystnie na skórę, mięśnie i drogi oddechowe oraz sprawia, że temperatura ciała wzrasta o 1-2 stopnie. Temperaturę skóry w saunie można podwyższyć nawet do 39-40 st. C. Sauna sprawia, że się pocimy, pozbywając się tym samym szkodliwych substancji. Sauna korzystnie wpływa na poprawienie krążenia krwi. Nie każdy jednak może korzystać z sauny, czasem są ku temu przeciwwskazania medyczne.

Możesz zamiast tego zainwestować w termofor, który szybko pomoże Ci rozgrzać przemarznięte partie ciała. Ten stary, sprawdzony sposób jest naprawdę bardzo skuteczny! Gdy przemarzłeś, nic tak nie pozwoli Ci wrócić do formy, jak zjedzenie ciepłego posiłku. Jeśli jesteś głodny, Twój organizm nie ma siły do wytwarzania wystarczającej ilość ciepła. Zadbaj więc, by po ciężkich chwilach spędzonych na mrozie znaleźć czas na gorącą zupę czy ulubione drugie danie.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here